Produkcja whisky, przy rolnictwie.

Jęczmień, ale także kukurydza, pszenica czy żyto, zboża są niezbędnym składnikiem w produkcji whisky. W tajemnicy destylarni twórcy whisky wykorzystują szeroką gamę zbóż, aby nadać swoim produkcjom oryginalnej kolorystyki smakowej. Powrót do produkcji whisky.

Producnet maszyn rolniczych mówi, że niektóre whisky mają aromaty gałki muszkatołowej i cytrusów, inne czekolady i śliwki. Są też smaki goździków i gruszek, ale także dziki miód. Poprzez nową linię marka podkreśla pełną różnorodność aromatycznej palety swoich whisky. Przede wszystkim pokazuje, w jaki sposób smaki alkoholi mogą być ściśle powiązane ze zbożami, z których zostały wyprodukowane. Różne odmiany tego asortymentu zostały w rzeczywistości wykonane ze zbiorów jęczmienia za każdym razem z innego regionu – a nawet z jednego gospodarstwa. Każda z tych małych produkcji zbożowych wniosła swoją specyfikę, aby nadać określony kolor różnym produkowanym whisky.

Skąd się biorą aromaty whisky?

Zboża przyczyniają się w ten sposób do definiowania smaków whisky produkowanej na całym świecie. Oczywiście nie są one jedyne. Aromaty whisky wynikają z krzyżowania się wielu parametrów: doboru drożdży, specyfiki procesu destylacji, ale przede wszystkim właściwości beczki, w której dojrzewać będzie szlachetny trunek. „ Rodzaj dębu użytego do jego wykonania, jego rozmiar, ale także to, co wcześniej zawierało, będzie miało wpływ ”.

Owocowe i pikantne smaki whisky: wybór zbóż

Słodowanie jęczmienia będzie miało również wpływ na kolor smakowy whisky . Suszenie gorącym powietrzem nada mu zapach herbatników i brioche. Wysoka temperatura może nadać mu prażone nuty czekolady lub kawy. Podobnie suszenie nad ogniem torfowym nada mu dymne nuty.

Żywność pochodząca z upraw ekologicznych robi wśród ludzi silny i stały postęp. Aby sprostać temu zapotrzebowaniu, gdzie zboża ekologiczne zajmują ważne miejsce, gracze w sektorze zbożowym mobilizują się.

Żywność ekologiczna na stałe zagości w domach

Spożycie produktów ekologicznych wzrosło ponad dwukrotnie w ciągu ostatnich pięciu lat. Tak więc od 2016 roku zakupy ekologicznych produktów żywnościowych przez gospodarstwa domowe rosły o 1,3 miliarda euro (mld euro) każdego roku, a 6,1% konsumpcji żywności w gospodarstwach domowych jest obecnie przeznaczone na produkty ekologiczne.

Przepis na sukces? Oprócz kryteriów jakości i szacunku dla środowiska związanych z produktami ekologicznymi, pod względem postrzegania korzystają one z cnotliwej aureoli obejmującej wartości, na które coraz bardziej zwracają uwagę: dobre samopoczucie zwierząt, pochodzenie i autentyczność, lokalna konsumpcja , zwarcia… wóz asenizacyjny jest tutaj niezbędny.

Co więcej, w czasach, gdy konsumenci okazują pewną nieufność wobec produktów przetworzonych, etykieta „ekologiczna” wydaje się być elementem uspokajającym, który pomaga przywrócić relację zaufania. Nic więc dziwnego, że przetworzone produkty ekologiczne należą do najsilniejszych wzrostów na rynku ekologicznym (+17% rocznie).

Ekologiczne produkty zbożowe w zawirowaniach

Jeden z najbardziej spektakularnych wzrostów jest w sekcji „piwo” , gdzie zakupy organiczne wzrosły o +24% w 2019 roku. Podczas gdy największe marki piwa rozwijają asortymenty organiczne, wzrost popytu jest również napędzany przez multiplikujące się browary rzemieślnicze wiele z nich które są organiczne. W 2019 roku było aż 285 niezależnych browarów z certyfikatem 100% ekologicznych z ofertą 560 marek.